Sara startet 1. juni 2019, og før sommerferien hadde hun både vært gjennom programmet NY I LINDBAK og deltatt på Kremmerskolen, Lindbaks egen salgsopplæring, sammen med nyansatte fra andre avdelinger rundt i landet.
- Som nyansatt gjennomgår man hele personalhåndboken, og vi fikk ellers en god oversikt over innholdet i NY I LINDBAK, med sine opplærings-videoer og tester. Det var satt av godt med tid til å gjennomgå dette. Vi fikk dermed god innføring i hvilke arbeidsverktøy vi har til rådighet- blant annet Kunnskapsportalen som jeg i dag bruker som oppslagsverk når jeg sitter fast på noe.
Som en del av NY I LINDBAK hadde jeg en samtale med Lindbaks CEO, Jan Petter Lindbak. I møte med han opplevde jeg en genuin interesse for meg som person, og hva jeg kunne bidra med inn i Lindbak. Selv om dette var litt skummelt, var det mest av alt veldig positivt. I løpet av samtalen kom vi også inn på min interesse og kompetanse om bærekraftig utvikling. - At den som sitter på toppen er oppriktig interessert i å vite hvem jeg er, opplevde jeg som veldig positivt, forteller en engasjert Sara.
- Det ble også naturlig at jeg ble med på flere prosjekter, og dette lærte jeg mye av. I starten deltok jeg på møter med leverandører, og arenaer som Designers Saturday og Stockholmsmessen har vært gode kunnskapsarenaer for meg det siste året. Kremmerskolen ga meg følelsen av å være en del av noe større enn vår avdeling i Drammen, og det var fint å møte kolleger fra andre avdelinger. Jeg fikk her bedre forståelse for forretningsprosessene, og nyttig kunnskap og trening i bl.a. kalkuleringsverktøy. Slike ting setter seg bedre når man også får trent på dem.