Spørsmål og svar om netthandel

Hvem kan handle på nettbutikken til Lindbak?
Private og offentlige virksomheter kan handle i nettbutikken, og avtaler som inngås utgår fra kjøpsloven.

Hvordan blir jeg netthandelskunde hos Lindbak?
Første gang du legger inn en ordre vil du få valget mellom å logge inn (Eksisterende kunde), registrere deg som ny kunde (For mulighet til å betale med faktura) eller betale med bankkort. Dersom du ønsker å ferdigstille kjøpet med en gang har du valget om å betale med kort om du ikke allerede er nettkunde.

Dersom du ønsker å bli nettkunde hos Lindbak fyller du ut en søknad. Vi gjør her en kredittvurdering av ditt firma og du vil innen en til to virkedager få beskjed om at kontoen er opprettet. Normal kreditt er 14 dager.

Hvilke betalingsalternativer kan jeg velge mellom i nettbutikken?
Alle våre bedriftskunder har muligheten til å betale med faktura. For å kunne handle med faktura må vi gjøre en kredittvurdering av ditt firma, og godkjenne kundeforholdet.

Du har også mulighet til å betale med kort, og vi godtar de fleste typer debet og kredittkort.

Min bedrift har et kundenummer hos Lindbak, men har ikke bestilt i nettbutikken tidligere. Hva må jeg gjøre for å få brukernavn og passord?
Send en e-post til kundeweb@lindbak.no for å få et brukernavn og passord tilknyttet ditt eksisterende kundenummer. Oppgi organisasjonsnummer, din nærmeste Lindbak-avdeling og din fakturareferanse dersom dette er påkrevd i din bedrift/organisasjon.

Jeg har glemt passordet mitt, hva gjør jeg?
Når du blir bedt om å fylle inn ditt passord velger du Nullstill passord og fyller inn din e-postadresse. Du vil da motta et nytt passord.

Hvilken informasjon finner jeg på min brukerkonto?
På din brukerkonto kan du se status og historikk på dine og evt. dine kollegers ordre. Du vil også få en salgskontakt. Dersom din bedrift har spesielle avtaleprodukter (Standardprodukter) vil disse ligge synlig i din kundeportal. (Kanskje funksjonalitet på sikt? Du har også mulighet til å legge opp flere brukere for bedriften)

Tilbyr dere fraktfri levering?
Alle ordre på over kr 15.000,- (eks. mva.) i nettbutikken sendes fraktfritt i hele fastlands-Norge.

KJØP OG HENT: På ordre under kr. 15.000 henter du selv ut varene ved nærmeste Lindbak-kontor. Du avtaler da nærmere med din nærmeste avdeling dersom du ønsker varene fraktet og montert.

Hvor kan varene hentes?
Dersom du kjøper for under 15.000 kr og ønsker å hente varene selv velger du ditt nærmeste lokale Lindbak avdeling. Ta gjerne kontakt med lager mandag-fredag og ring direkte til den lokale avdelingen dersom du skulle ha ytterligere spørsmål vedr. henting på lager.

Se våre lokasjoner her.

Er prisene i nettbutikken med eller uten mva.?
Prisene som er oppgitt i nettbutikken er uten merverdiavgift, men du vil i handlekurven få oversikt over andel merverdiavgift og den totale summen vises da inklusiv merverdiavgift.

Hvor er varene mine?
På ordrebekreftelsen står estimert forsendelsesdato. Du vil videre motta en e-post med sporingsnummer slik at du kan følge leveringen helt til varene er mottatt. Har du lagt inn en ordre, men ikke mottatt en ordrebekreftelse kan du ta kontakt med oss her.

Jeg har mottatt skade, feil eller mangler på varen, hva gjør jeg?
Varene må kontrolleres ved mottak eller henting på nærmeste lager (Noter eventuelle skader eller mangler på pakkseddelen). Send bilde og beskrivelse av skaden/feil til kundeservice@lindbak.no. Dette skal meldes inn senest 7 dager etter mottak av varen.

Må jeg montere varene selv?
Under produktinformasjon til valgt produkt står det oppført hvorvidt produktet leveres ferdig montert, eller om enkel montering kreves. Du kan også kjøpe montering av kontorstol, skrivebord/arbeidsbord og oppbevaring i netthandelen eller

Hvor lang leveringstid er det?
Ved bestilling vil du motta en ordrebekreftelse på e-post med forventet forsendelsesdato/lagerdato. Hele ordren vil bli levert samlet. Leveringstidspunkt varierer fra 4-8 uker avhengig av produktsammensetning. Du har også mulighet til å ønske leveringstidspunkt lenger frem i tid.

Jeg har ikke mottatt en ordrebekreftelse?
Ordrebekreftelsen blir sendt til din registrerte e-postadresse så snart salgsteamet har behandlet bestillingen. Om bestillingen blir lagt utenfor normal arbeidstid (hverdager 08.00-16.00), vil ordrebekreftelsen sendes ut neste virkedag.

Kan jeg få levert varene til en annen adresse?
Ja. Vennligst oppgi ønsket leveringsadresse ved bestilling. Skulle du ha behov for å endre leveringsadresse etter at du har bestilt, vennligst kontakt oss så snart som mulig. Vær oppmerksom på at endring av leveringsadressen i ettertid kan medføre ekstra kostnader.

Hvordan kan jeg endre fakturaadresse?
Ta kontakt med oss for å endre din fakturaadresse.

Jeg skal bestille mye av dere, og ønsker å gjøre en avtale.
Hos Lindbak kan du gjøre en avtale om en kundeweb. Vi tilbyr gjerne kundespesifikke priser i tråd med størrelse på uttak.

Vi ønsker å pusse opp våre lokaler. Kan dere komme med råd?
Vi har lokale rådgivere på våre lokaler over hele Norge. Ta kontakt med en selger i nærheten som kan bistå deg med rådgiving, planlegging, tegning og priser. Les mer her om vår prosess.

Tilbyr dere nedrigg av gamle møbler, innbæring, og/eller montering?
Ja, det gjør vi. Dette kan velges under tilleggstjenester når du legger inn din ordre i nettbutikken. Se ellers

Jeg finner ikke riktig vare eller trenger svar på et annet spørsmål
Du er alltid velkommen til å ringe direkte til en selger lokalt, eller sende en epost til kundeweb@lindbak.no for å få svar på de spørsmålene du måtte ha.

Kan privatpersoner handle hos Lindbak?
Ja! Alle kan handle hos oss, men som privatperson tar du kontakt med en av våre lokale salgsavdelinger eller sendes en mail til kundeservice@lindbak.no for nærmere bistand.