Spørsmål og svar om netthandel

Hvem kan handle på nettbutikken til Lindbak?

Private og offentlige virksomheter, samt privatpersoner, kan handle i nettbutikken. Avtaler som inngås utgår fra kjøpsloven og forbrukerkjøpsloven.

Hvordan blir jeg netthandelskunde hos Lindbak?
Første gang du legger inn en ordre vil du få valget mellom å logge inn (Eksisterende kunde), registrere deg som ny kunde (For mulighet til å betale med faktura) eller betale med bankkort. Dersom du ønsker å ferdigstille kjøpet med en gang har du valget om å betale med kort om du ikke allerede er nettkunde.

Dersom du ønsker å bli nettkunde hos Lindbak fyller du ut en søknad. Vi gjør her en kredittvurdering av ditt firma og du vil innen en til to virkedager få beskjed om at kontoen er opprettet. Normal kreditt er 14 dager.

Hvilke betalingsalternativer kan jeg velge mellom i nettbutikken?
Alle våre kunder har mulighet til å betale med kort, vi godtar de fleste typer debet og kredittkort. I tillegg har alle våre bedriftskunder muligheten til å betale med faktura fra Two. Kredittvurdering gjøres automatisk i utsjekksprosessen. Faktura blir sendt fra Two når vi har sendt varene fra vårt lager. Det er 14 dager forfallsdato på faktura fra Two. Les Two sine vilkår for betaling på faktura for bedrifter her.

Hvordan fungerer betaling med Two?

Å betale med faktura fra Two koster deg ingenting ekstra og du kan gjennomføre kjøpet på få sekunder. Alt du trenger å gjøre er å skrive inn selskapsnavnet og faktura e-postadressen til selskapet. Two sender fakturaen direkte til selskapet ditt, både på mail og EHF og selskapet har 14 dager på å betale fakturaen. Les mere her.

Jeg har nettopp mottatt en faktura for ordren min, hvorfor må jeg betale Two og ikke Lindbak AS?

Lindbak AS bruker Two som fakturautsteder for bedriftssalg på nett. Derfor vil bedriften din motta faktura direkte fra Two så snart ordren hos Lindbak AS er prosessert. Les mer om Two her.

Når jeg betaler med Two, hvorfor må jeg verifisere meg med VIPPS?

For din og ditt selskap sin sikkerhet, må vi verifisere din identitet. Two bruker VIPPS Logg inn kun for å verifisere at du er deg.

Min bedrift har et kundenummer hos Lindbak, men har ikke bestilt i nettbutikken tidligere. Hva må jeg gjøre for å få brukernavn og passord?
Send en e-post til netthandel@lindbak.no for å få et brukernavn og passord tilknyttet ditt eksisterende kundenummer. Oppgi organisasjonsnummer, din nærmeste Lindbak-avdeling og din fakturareferanse dersom dette er påkrevd i din bedrift/organisasjon.

Jeg har glemt passordet mitt, hva gjør jeg?
Når du blir bedt om å fylle inn ditt passord velger du Nullstill passord og fyller inn din e-postadresse. Du vil da motta et nytt passord.

Hvilken informasjon finner jeg på min brukerkonto?
På din brukerkonto kan du se status og historikk på dine og evt. dine kollegers ordre. Du vil også få en salgskontakt. Dersom din bedrift har spesielle avtaleprodukter (Standardprodukter) vil disse ligge synlig i din kundeportal.

Tilbyr dere fraktfri levering?
Når du handler nye varer for over kr 15.000,- (eks. mva.) i nettbutikken sendes dette fraktfritt i hele fastlands-Norge. Handler du brukte varer belastes du alltid for frakt.

Hvordan fungerer frakt ved kjøp under 15.000?
På ordre med nye varer under kr. 15.000 beregnes frakt på 10% av totalsummen. Minimumsgrense på frakt er kr. 250. På ordre under kr. 15.000 er standard at vi sender varer til den adressen du oppgir. Dersom tjenesten hjemlevering er tilgjengelig i ditt område, vil du få varen levert hjem. Dersom tjenesten ikke er tilgjengelig i ditt område må varen hentes på nærmeste hentested.

Når du handler brukte varer beregnes det alltid frakt på 20% av ordreverdi, minimum kr. 1000.

Se våre lokasjoner her

Er prisene i nettbutikken med eller uten mva.?
Prisene som er oppgitt i nettbutikken er både med og uten merverdiavgift, avhengig av om du er privatperson eller en bedrift. Du vil i handlekurven få oversikt over andel merverdiavgift og den totale summen vises da inklusiv merverdiavgift.

Hvor er varene mine?
På din side kan du logge inn for å se forventet leveringsdato. Du vil videre motta en e-post med sporingsnummer når varene er sendt fra vårt lager. Har du spørsmål kan du ta kontakt med oss på netthandel@lindbak.no.

Jeg har mottatt skade, feil eller mangler på varen, hva gjør jeg?
Les mer om retur og reklamasjoner her

Må jeg montere varene selv?
Under produktinformasjon til valgt produkt står det oppført hvorvidt produktet leveres ferdig montert, eller om enkel montering kreves. Du kan også kjøpe montering av kontorstol, skrivebord/arbeidsbord og oppbevaring i netthandelen.

Hvor lang leveringstid er det?
Ved bestilling vil du motta en ordrebekreftelse på e-post med forventet forsendelsesdato/lagerdato. Hele ordren vil bli levert samlet. Leveringstidspunkt varierer fra 1-8 uker avhengig av produktsammensetning. Du har også mulighet til å ønske leveringstidspunkt lenger frem i tid.

Jeg har ikke mottatt en ordrebekreftelse?
Ordrebekreftelsen blir sendt til din registrerte e-postadresse så snart vi har behandlet bestillingen.

Kan jeg få levert varene til en annen adresse?
Ja. Vennligst oppgi ønsket leveringsadresse ved bestilling. Skulle du ha behov for å endre leveringsadresse etter at du har bestilt, vennligst kontakt oss på netthandel@lindbak.no så snart som mulig. Vær oppmerksom på at endring av leveringsadressen i ettertid kan medføre ekstra kostnader.

Hvordan kan jeg endre fakturaadresse?
Ta kontakt med oss på netthandel@lindbak.no for å endre din fakturaadresse.

Jeg skal bestille mye av dere, og ønsker å gjøre en avtale.
Hos Lindbak kan du gjøre en avtale om en kundeweb. Vi tilbyr gjerne kundespesifikke priser i tråd med størrelse på uttak.

Vi ønsker å pusse opp våre lokaler. Kan dere komme med råd?
Vi har lokale rådgivere på våre lokaler over hele Norge. Ta kontakt med en selger i nærheten som kan bistå deg med rådgiving, planlegging, tegning og priser.

Tilbyr dere nedrigg av gamle møbler, innbæring, og/eller montering?

Ja, det gjør vi. Dette kan velges som tilleggstjeneste i handlekurven når du handler hos oss. Dersom du skulle ha behov for å kjøpe på dette i etterkant kan du ta kontakt med oss, så finner vi en løsning.

Jeg finner ikke riktig vare eller trenger svar på et annet spørsmål
Du er alltid velkommen til å ringe direkte til en selger lokalt, eller sende en epost til netthandel@lindbak.no for å få svar på de spørsmålene du måtte ha.

Kan privatpersoner handle hos Lindbak?
Ja! Alle kan handle hos oss.