Lindbak Troms H42 B5076

Interiør rådgivning

Når du skal innrede et nytt kontor er det mange hensyn å ta, for å få de optimale lokalene. Både romløsning, møbler og interiør spiller inn på trivsel og produktivitet.

Våre erfarne rådgivere med god fagkunnskap er klare til å veilede deg gjennom hvert steg av prosessen. Sammen finner vi de optimale løsningene som samsvarer med dine behov og ditt kontor. Vi strekker oss lengre enn å bare levere møbler. For oss handler det om å skape gode og funksjonelle planløsninger. I tillegg til å skape trivsel og produktivitet på arbeidsplassen - både for ansatte og gjester som kommer på besøk.

Fra valg av produkter og materialer til forskjellige soner som arbeidsplasser, møterom og sosiale soner kan vi skreddersy løsninger. I tillegg kan vi gi deg gode alternativer til nye møbler, som gjenbruk, redesign og vedlikehold.

Se flere av våre tjenester

Bestill rådgivning

Vi hjelper deg

Du finner oss rett i nærheten av der du holder til. Med tett oppfølging, kunnskap og dedikerte medarbeidere skal vi være en kontorleverandør du skal stole på. Slik skaper vi fantastiske arbeidsplasser i moderne kontorlokaler for framtiden.

Lindbak interiør Oslo 4984

Enkel huskeliste til deg

Skal du i gang med innredning av nytt kontor? Vi deler en huskeliste som gjør at du kan komme kjapt i gang med planleggingen og ha kontroll på fremdriften på prosjektet ditt. I arbeidet kan vi bistå dere i alt fra utvalgte steg til å være en støttespiller gjennom hele prosessen.

Først av alt er det viktig å avklare ønsker og behov hos de som skal jobbe i lokalene. Ofte gir det stor gevinst å lage en enkel og målsatt tegning over lokalet, som setter møblene og interiøret i en sammenheng. Dette er også et godt hjelpemiddel for å få synliggjort de ulike sonene som trengs i de nye kontorlokalene. Skal det for eksempel være et område for stillhet og ro, bør dette legges unna kaffemaskinen, hvor det kan forventes å være mye aktivitet og mange som passerer i løpet av dagen.

På større prosjekter kan det være lurt å koble inn en interiørarkitekt tidlig i prosessen. Vi samarbeider med flere dyktige interiørarkitekter, som vi enkelt inkluderer i arbeidet.

Etter å ha avdekket ønsker og behov, er neste steg å få på plass et forslag på møbleringsplan. På mindre prosjekter kan dette gjøres for hånd, men på større og mer detaljerte prosjekter jobber vi ofte ut et utkast i et digitalt tegneprogram. På denne måten er det enklere å få oversikt over hvilke møbler det faktisk er plass til i kontorlokalene, og vi får en bedre visualisering av hvordan innredningen blir seende ut til slutt.

Vår lange erfaring gjør at vi kan bidra med løsninger til både store og små bedrifter. Våre fagpersoner samarbeider med både leverandører og interiørarkitekter for å sikre at leveransen blir optimal.

Eva Frøiland, salgs- og interiørkonsulent.

Når vi kommer fram til den konkrete prosessen med å velge ut møbler og annet interiør, kan det ofte være praktisk å komme til vårt showroom for å se og prøve forskjellige møbler. Her har vi et stort utvalg prøvemøbler, og kartotek med forskjellige overflater og materialer, slik at dere enklere får en forståelse av hva som egner seg best til akkurat deres bruk.

Tekstiler er en viktig del av innredningen, og når dere skal velge tekstiler kommer gjerne også firmaets identitet inn i bildet. Møblenes formspråk sammen med tekstilenes farger, strukturer, egenskaper med mer, er med på å bygge opp under firmaets identitet (branding). Igjen er det viktig å ha kartlagt bruken slik at tekstilene som velges er hensiktsmessige og svarer til forventningene også på det tekniske plan.

Etter at elementer som layout, møbler og tekstiler er produsert og valgt, er det klart for å bestille de ulike varene. Sammen med deg som kunde avtaler vi dato for overlevering, og på grunn av varierende leveringstid fra våre produsenter er det lurt å beregne ca. 6 uker leveringstid. For større tilpasninger som må gjøres i forbindelse med innredning av nytt kontor, gjør vi avtale med et montørfirma som setter opp arbeidskraft i henhold til prosjektets størrelse og varighet.

På fastsatt leveringsdato stiller våre montører opp på stedet til et gitt tidspunkt. De første timene jobbes det effektivt med å få alle kolli inn i bygget, og deretter starter selve monteringen, som de aller fleste kundene ønsker vår bistand til.

Prosjektlederen for den konkrete leveransen planlegger rekkefølge for monteringen slik at den blir så effektiv som mulig. Vi kan også bidra med flytting og demontering av møbler i de gamle lokalene.