All produksjon og distribusjon av nye produkter medfører utslipp av CO2 og påvirker vårt miljø. CO2-utslippet skjer i forbindelse med utvinning/uttak av mineraler og råvarer, fremstilling av rå-materialer, produksjon av komponentene, forbruket av energi i produksjon, og ikke minst tilhørende transport. Det mest bærekraftige er derfor å forlenge levetiden på det vi allerede har, og å velge kvalitetsprodukter med lang levetid når vi må kjøpe nytt.
Lindbak har egne rådgivere som vil hjelpe deg med å finne bærekraftige løsninger for din bedrift. Enten behovet er utvidelse, oppussing, flytting eller et generelt ønske om bærekraftig praksis i din bedrift.
LINDBAK smidig kontor er et sett med tjenester for selskaper som er i endring, og som har fokus på miljø og bærekraft. Våre tjenester og vår metodikk gir deg full frihet til å tilpasse antall kontorplasser og annet utstyr, på en enkel måte. Med et komplett tjenestespekter og gode finansieringsløsninger, tilbyr vi inspirerende og skalerbare kontorløsninger, med forutsigbar økonomi.
Det er dette som er et smidig kontor for oss.
Våre smidige kontortjenester
Tjenesten LINDBAK sirkulær rådgivning innebærer en gjennomgang av samtlige kontormøbler og annet kontorutstyr slik at du som kunde får komplett oversikt over ditt inventar. Her gir vi en vurdering av hvilke møbler som bør vedlikeholdes, re-designes eller byttes. Du får en rapport knyttet til CO2 avtrykk og potensielle kostnadsbesparelser som kan brukes i miljøregnskap og bærekraftsrapportering.
Har din arbeidsplass den optimale sammensetningen av arbeidsstasjoner, sosiale soner, kreative soner og møterom? Utnyttes lokalene på best mulig måte? Med LINDBAK smarte kontor kan vi hjelpe deg med å optimalisere dine kontorløsninger og -lokaler ved bruk av sensorteknologi.
For å redusere det totale forbruket vårt, må alt vi produserer leve lenger. Med LINDBAK nytt og brukt har vi gjort det enklere å forlenge møblenes levetid. Vi lager en felles oversikt over brukte og nye kontormøbler. Møbler som ikke skal benyttes, tar vi med til vårt gjenbrukslager, og på den måten kan de få nye eiere et annet sted. Det som blir til overs, leverer vi til godkjente gjenvinningsanlegg.
LINDBAK vedlikehold sørger for at standarden på kontoret opprettholdes.Vi forlenger møblenes levetid ved å stramme, reparere og supplere kontorinventaret. Produktene varer mye lenger, du sparer penger, og sammen sparer vi miljøet for unødvendig forbruk.
Med tjenesten LINDBAK kontorflytting hjelper vi deg gjennom hele flytteprosessen, med alt fra planlegging og tilrettelegging til gjennomføring. Våre erfarne montører har stor kompetanse, og bryr seg om både kontormøblene og kontorutstyret ditt. Med kontorflytting tar vi hånd om miljøvennlig sortering, gjenbruk av dine brukte produkter, utarbeider miljørapporter og samtidig leverer alt du trenger til de nye lokalene.
Med en nettportal har vi i Lindbak satt bærekraftige møbelkjøp i system. Alle produkter har tydelig miljø- og kvalitetsmerking. Her kan kunder oppdatere sine kontormiljø med oppgraderte gjenkjøpsmøbler, og handle smart og miljøvennlig på en enkel måte. LINDBAK gjenbruk på nett kan du kjøpe og evt. selge brukte møbler på en enkel, kostnadseffektiv og bærekraftig måte.
LINDBAK fleksibel leie gjør det enkelt å tilpasse møbler og utstyr i takt med behovene i din organisasjon. Tjenesten er fleksibel og skalerbar, og gir din bedrift mulighet til å skape dynamiske kontormiljø enten dere skal oppgradere, flytte, eller innrede nye lokaler.
Våre smidige IT-tjenester
Vårt mål er at våre kunder skal ha en smidig IT-hverdag. Med LINDBAK IT total leverer vi et komplett tjenestekonsept innen drift, nettverk, lagring og sikkerhet. I dette inngår alt fra arkitektur, prosjektledelse og implementering av løsninger, til forvaltning, oppgraderinger og døgnbemannet brukersupport.
I Lindbak har vi troen på at det å være tett på og ha god dialog skaper det beste samarbeidet. Vi er opptatt av innsikt i dine behov, og kompetanseoverføring til deg som er kunde. Som din støttespiller på IT synes vi det er viktig å tenke både kortsiktig og langsiktig, og å være fleksibel nok til å tilby de løsningene som til enhver tid er riktige for deg. Da får du også samarbeidspartner som skaper større lønnsomhet og effektivitet i bedriften din.
Med LINDBAK dokumentflyt får du alle utskriftstjenester du trenger til en fast pris per måned – Alt på én og samme faktura. Du kan enkelt og fleksibelt tilpasse tjenesten etterhvert som behovene endres, slik at du har alltid har en løsning som er tilpasset bedriftens faktiske behov. Som IT-ekspert med fokus på digitalisering, hjelper vi deg med å effektivisere arbeidsmetoder med sikkerhet og personvern i fokus. Lavere forbruk av papirbaserte dokumenter vil gi både redusere kostnader og CO-avtrykk.
Med Lindbak skytjenester jobber du fra hvor du vil, og har full og sikker tilgang til dataene som ligger i skyen. Da får du også en smidig og sømløs IT-hverdag, hvor du kan fokusere på å være produktiv. Enten det er store plattformer som skal driftes, eller bare enkelte Office-abonnement, trenger du kompetanse på valg av riktige lisenser og nivå på forvaltning. Derfor er også sikkerhet og opplæring en viktig del av vår leveranse. Målet er at alle ansatte skal få samme kunnskap, og kan jobbe trygt, uansett hvor og når.
LINDBAK digital arbeidsplass gir deg mulighet til å jobbe hvor du vil, når du vil og sammen med dine kolleger på nye måter. Med Microsoft Office-pakken er verktøy som Teams, SharePoint og Planner lett tilgjengelige. Og med våre skalerbare PC-tjenester og nettverkstjenester har du alltid det du trenger for å være 100% operativ. Du kan like gjerne jobbe hjemme, på hytta eller på kontoret, alene eller sammen med andre.