Med tjenesten LINDBAK kontorflytting hjelper vi deg gjennom hele flytteprosessen, med alt fra planlegging og tilrettelegging til gjennomføring. Våre erfarne montører har stor kompetanse, og bryr seg om både kontormøblene og kontorutstyret ditt.

En flyttetjeneste som både demonterer, flytter og innreder de nye kontorlokalene dine? En tjeneste som tar hånd om miljøvennlig sortering, gjenbruk av dine brukte produkter, utarbeider miljørapporter og samtidig leverer alt du trenger til de nye lokalene?

Ved gjenbruk kreves det svært ofte at møblene transporteres til en ny adresse, og ved vedlikehold kreves det ofte transport og mellomlagring av møblene da ikke alt av vedlikehold kan gjøres på kundens adresse. Med tjenesten LINDBAK kontorflytting hjelper vi kunden med å gjennomføre enkle og mer avanserte flytteoppdrag gjennom hele flytteprosessen, med alt fra planlegging og tilrettelegging til gjennomføring. Alt utføres av våre erfarne montører lokalt på våre 29 lokasjoner. I vår tjeneste kan vi levere flytterapporter med CO2-regnskap.

Det er dette som er kontorflytting for oss.

Vi sørger for en smidig flytteprosess

Med LINDBAK kontorflytting står våre flyttefolk og montører for demontering, flytting, nedvask og innredning av de nye kontorlokalene dine. I tillegg tar vi hånd om miljøvennlig sortering, gjenbruk av brukte møbler og leverer og monterer samtidig alt du trenger til de nye lokalene.

Har du bare behov for å pusse opp eksisterende lokaler, tilbyr vi også mellomlagring. Du får da den samme bistanden som du ville gjort ved en ordinær flytting, hvor vi demonterer, pakker og transporterer alt av møbler og utstyr til og fra lageret.

Logistikk og montering Lindbak Trondheim 2020 NTNU ZEB lab 8-ansatte-flytteesker

Et kontaktpunkt gir en smidig prosess

Som kunde av oss er LINDBAK kontorflytting alltid tilgjengelig, når organisasjonen skal flytte til et nytt kontor.

Det sparer deg for både planlegging, tungt arbeid og nedetid. Vi hjelper deg enten du skal flytte brukte møbler og utstyr, eller montere nytt - både til eksisterende og nye lokaler.

Kontakt oss

Logistikk og montering Lindbak Trondheim 2020-ansatte-plantegning

Smarte råd for en god flytteprosess

Gjennom både observasjon og samtaler med de ansatte, får du et godt bilde av hvordan dagens lokaler brukes, og hva slags behov de ansatte har for å utføre jobben sin på best mulig måte. Ofte oppdager man at lokalene ikke samsvarer med behovet, noe som er viktig å avdekke så tidlig som mulig i flytteprosessen.

Som leder kan det kanskje være lett å tenke at du skal skåne de ansatte mest mulig i prosessen, og gjøre mest mulig selv. Da kan du imidlertid også gå glipp av veldig mange gode innspill. Dersom alle tas med på råd, øker sjansen for at de nye lokalene blir utformet slik at de ansatte trives.

I en flytteprosess kan det bli mange kommunikasjonslinjer og mange spørsmål som skal besvares, både internt og eksternt. Da kan det være lurt å involvere en sentral person blant de ansatte, som får et ekstra koordineringsansvar. Slik sikrer du at informasjonen går gjennom et fast ledd, og gjør det også lettere for de ansatte å få formidlet sine ønsker og behov.

Det er kjedelig å betale dobbelt for tjenester andre leverer. I god tid bør du derfor ta en gjennomgang av alle avtaler som følger med de eksisterende lokalene, og de du har behov for i de nye lokalene, slik som strøm, bredbånd og lignende. Sørger du for å si opp og opprette avtaler i henhold til avtaler og vilkår, bør det la seg gjøre å avvikle flyttingen uten å betale for samme tjeneste til flere aktører samtidig.

Noe av det kjedeligste man kan oppleve etter å ha flyttet til nye lokaler, er å oppdage at man ikke har tenkt langt nok fram i tid, og dermed også ikke tilpasset de nye lokalene med tanke på vekst. Gjennomgå ulike scenarioer med sentrale personer i virksomheten, og legg en plan for hvordan dere kan opprettholde produktiviteten og trivselen selv med flere ansatte i lokalene.

Når alt i utgangspunktet skal pakkes ned, flyttes og pakkes opp, får man ofte også et veldig bevisst forhold til hva som faktisk er nødvendig å ha med videre. Ikke rent sjelden ser vi at utstyr som er plassert på et lager, og ting hver enkelt ansatt oppbevarer på sitt eget kontor/kontorplass, gjerne burde vært kastet for lengst. Det er derfor på sin plass å ta en kritisk gjennomgang av både møbler og utstyr, med tanke på hva som skal beholdes, leveres for gjenbruk eller kastes.

Stadig flere bedrifter ønsker å ta et aktivt miljøansvar, noe som enklest gjøres i forbindelse med anskaffelser og avhendinger. En flytteprosess er en glimrende mulighet til å etablere en ekstra bevissthet rundt hva som skal kjøpes og kastes, og en langsiktig policy for hvordan bedriften kan senke det generelle forbruket.

Logistikk og montering Lindbak Trondheim 2020 NTNU ZEB lab 1-ansatte

Kontorflytting - en omfattende prosess

Når kontoret skal flyttes er det viktig å unngå produksjonsstans og å innrede de nye lokalene optimalt, slik at de ansatte kan gjenoppta produktiviteten så effektivt som mulig. Og det er akkurat det Lindbak Kontorflytting handler om; smidige og effektive flytteprosesser hvor alt er ivaretatt.
Les mer

Noen av våre kunder

Kontakt oss for en prat om kontorflytting

Ta kontakt med en av våre rådgivere for en uforpliktende prat om LINDBAK kontorflytting, og andre tjenester som inngår i LINDBAK smidig kontor.

2023 BDO Trondheim Utpakking Montering logistikk 2