Klient som tjeneste er en leiemodell fra Lindbak IT som gir kunden muligheten til å frigjøre seg fra innvesteringer i egen maskinvare, og kun leie dette som en ferdig løsning.
Utstyret som leies ut skal dekke kundens behov spesifisert i egen kravspesifikasjon som Lindbak IT utarbeider sammen med kunden.

Fordeler med Klientdrift og PC-leie

  • Forutsigbare utgifter. Man slipper høye investeringskostnader
  • Vi tar all risiko. F.eks kostnaden ved å reparere eller erstatte PC-en din om den slutter å fungere
  • Vi utfører teknisk bistand og kommunikasjon med produsent ved behov. Ferdig klargjort, oppdatert og konfigurert med nødvendig programvare ved levering. Plug and play
  • Vi sørger for at PC-en blir utnyttet maksimalt gjennom hele produktets livsløp
  • Lindbak IT tar ansvar for sikker og bærekraftig avhending når produktet er ferdig med sin levetid
  • Økt sikkerhet med Klientdrift M365
  • Du blir en del av en sirkulær modell for anskaffelser og bruk av

Tjenesten gjennomføres på følgende måte:

  1. Vi gjennomfører tilstandsvurdering og kartlegging for å avdekke kundens behov og utarbeide kravspesifikasjon som definerer hva slags maskinvare og programvare som kreves for at kunden skal kunne utføre sine arbeidsoppgaver på best mulig måte.
  2. Avtalt maskintype klargjøres og leveres i henhold til kravspesifikasjon og behovskartlegging. Maskin settes opp med M365 kliendrift iht. avtaleverk
  3. Avtalt programvare leveres ferdig konfigurert med standard oppsett for brukertype.
    Leverandøren dekker frakt i forbindelse med utsendelse.
  4. Lindbak benytter Microsoft Intune som leveranseplattform, og dette krever normalt Microsoft365 Business Premium lisenser.
  5. Ved feil på maskinvare som påvirker ytelse blir maskin byttet kostnadsfritt av Lindbak IT.
  6. Ved feil som krever reparasjon sender leverandøren snarest ut nytt utstyr pr post eller ved innlevering. Kunden returnerer det defekte utstyret.
  7. Vi sørger for sikker sletting sertifisert av tredjepart ved retur av brukt utstyr.
  8. Ved retur skal vi sørge for at utstyret bli avhendet med fokus på gjenbruk og livsforlengelse, samt resirkulering av enkeltkomponenter og materialer ved endt levetid.
  9. Gjennom våre partnere fremskaffes dokumentasjon på at avhending er utført ihht. prinsipper til sirkularitet og bærekraft.
  10. For å oppnå sirkulær økonomi og livsforlengelse av IT-utstyr kan vi levere brukt maskinvare. Alle gjenbruksmaskiner leveres med ny harddisk der det er mulig. Maskinens kvalitet, kapasitet og ytelse skal tilfredsstille kartlagte behov og kravspesifikasjon uavhengig av om det er nytt eller brukt utstyr som leveres.
  11. Avtaleperiode er minimum tolv måneder per maskinvareleveranse.
  12. Selvforskyldt/bevisst skade på maskinvare dekkes av kunde.

Fordeler

  • Besparelser og effektivisering
  • Økt sikkerhet og bærekraft
  • Identifisere forbedringsområder og moderniseringsbehov
  • Verdifull innsikt og kunnskapsløft
  • Grunnlag for innovasjon og utvikling
  • Grunnlag for anskaffelser, kursing og opplæring
  • Økt attraktivitet blant arbeidstakere og kunder
  • Sikre gode investeringer og gevinstrealisering – unngå bomkjøp
  • Smidige anskaffelser – vi gjør jobben, du reduserer unødvendig merarbeid

Vil du høre mer? Ta kontakt for en uforpliktende prat