LINDBAK IT-Total
Vårt mål er at våre kunder skal ha en smidig IT-hverdag. Med LINDBAK IT total leverer vi et komplett tjenestekonsept innen drift, nettverk, lagring og sikkerhet. I dette inngår alt fra arkitektur, prosjektledelse og implementering av løsninger, til forvaltning, oppgraderinger og døgnbemannet brukersupport.
For bedrifter med et særlig høyt behov for tilgjengelighet og oppetid, drifter vi komplette løsninger basert på pris per bruker.
Det er dette som er IT total, for oss.
SUPPORT TILPASSET DITT BEHOV
Du velger hvilken grad av oppfølging som er nødvendig for din bedrift. Vi deler dette inn i tre tjenestenivåer:
1) Support har som hensikt å gi deg som kunde tilgang på kompetanse og bistand til å løse dine IT-problemer. Alt fra de mer komplekse problemer til helt ordinær IT-support.
2) Fri Førstelinje har som hensikt å gi deg som kunde en forutsigbarhet rundt tilgangen til bistand fra førstelinje hos servicedesk -og økonomien i dette. Fri Førstelinje gir brukerne i bedriften fri tilgang* til å løse enkle feil og problemer i hverdagen. Tjenesten leveres gjennom epost, telefon, chat og fjernstyring.
3) 24/7 Support har til formål å sikre deg tilgang til support utenfor det tidsrommet som er definert som normal arbeidstid (man-fre kl. 08:00-16:00).
IT-SIKKERHET
Hva kan true virksomheten, hva kan true de ansatte, og hva truer dine data? Sikkerhet handler minst om systemer, mest av alt om mennesker. IT-sikkerhet handler om å redusere menneskelig svikt og bygge bevissthet og kultur rundt selve sikkerhetstankegangen.
DRIFT 24/7
Uavhengig av om lagringen skjer lokalt eller i skyen handler drift om oppetid og stabilitet, at systemet virker som det skal, at oppdateringene blir tatt, og at filene dine er trygge og tilgjengelige.
Enten du velger skalerbare løsninger som Microsoft Azure, hvor du kun betaler for kapasitet og lagringsplass som benyttes, lagring på norsk jord i vårt datasenter, eller lokal lagring i eget hus, sikrer vi stabil drift med kontinuerlig overvåkning og brukersupport døgnet rundt.
-
SUPPORT
- Gir deg som kunde tilgang på kompetanse og bistand til å løse dine IT-problemer. Alt fra de mer komplekse problemer til helt ordinær IT-support.
- Er bygd opp i 1., 2. og 3. linje support, og sakene tildeles ulike avdelinger basert på
kompleksitet. -
FRI FØRSTELINJE
- Fri tilgang til å løse enkle feil og problemer i hverdagen
- Forutsigbarhet
- Tilgjengelighet via epost, telefon, chat og fjernstyring -
24/7 SUPPORT
- Har til formål å sikre deg tilgang til support utenfor det tidsrommet som er definert som normal arbeidstid (man-fre kl. 08:00-16:00).
- Leverer tjenester på 1. og 2. linje fjernsupport og sørger for at disse saker logges og forsøkes løst. -
INFRASTRUKTUROVERVÅKNING
Infrastrukturovervåkning har til formål å gi en forutsigbar, effektiv og trygg forvaltning av kundens infrastruktur innenfor faste tidsrom. Vi benytter et sentralt overvåkningsverktøy som har støtte for en rekke tjenester, applikasjoner og løsninger. Overvåkning foregår ved bruk av fastsatte verdier for varsling eller en intelligent varsling når noe faller utenfor normale verdier i de tilfeller dette er mulig.
-
M365 BACKUP
Backup er et viktig sikringstiltak hvis du har data du ikke vil miste.
M365 Backup er en administrert tjeneste som skal sikre kundens data i Microsoft 365 uten at de selv trenger å foreta seg noe. Mange bedrifter har informasjon og datasystemer som er kritisk for den daglige driften. Vi leverer backup av dine data i skyen gjennom Total 365 Backup. -
KLIENTDRIFT M365
Klientdrift M365 har til formål å gi en forutsigbar, effektiv og trygg drift og forvaltning av dine PC-klienter. Tjenesten sørger for økt produktivitet og stabilitet ved at klientene til enhver tid er oppdatert og sikret.
Med Klientdrift M365 kan man «enklere» bytte enhet planlagt eller om uhellet først er ute. -
INTERNETT
Internett skal sikre kunden tilgang til en trygg og
robust internettforbindelse samt et felles punkt for support
og hjelp. I feilsituasjoner kan det være vanskelig å vite om
det er feil på nettverksutstyr, sluttbrukers utstyr eller
internettforbindelsen. For å gjøre anskaffelsen og drift av
internettaksessen lettere for kunden tilbyr vi nå tjenesten
Lindbak WAN. Dette gir kunden full kontroll over alle
kostnader knyttet til internettforbindelsen, samt trygghet for
at drift og support blir ivaretatt. -
NETTVERK SOM TJENESTE
Nettverk som Tjeneste leverer en komplett og bekymringsfri nettverksløsning til din bedrift.
Leverandøren leverer nettverksutstyr til kunden til en fast pris pr. enhet pr. måned. Dette gir kunden full kontroll over alle kostnader knyttet til nettverket, samt trygghet for at drift av nettverket blir ivaretatt.
IT-SIKKERHETSRAPPORT
Å jobbe med IT-sikkerhet i eget firma er en utakknemlig og tidkrevende oppgave. For det er nemlig ikke sikkert at den jobben som ble gjort i 2017 eller i fjor holder mål. En sikkerhetsrapport vil oppsummere status på bedriftens IT-infrastruktur:
-Brannmur og filtre
-Helsetilstand i Microsoft
-Score for sikkerhetsrutiner, inkl. passordbruk og e-post
-Kartlegging av servere og nettverk med lisenspark og aktive/inaktive systemer
Bakgrunnen for rapporten er en gjennomgang av hvilke aktive tiltak bedriften har gjort og eventuelt også simulerte angrep som tester både teknisk sikkerhet og de ansattes rutiner for å unngå å «gå i fella». Vi anbefaler ny sikkerhetsrapport fire til seks ganger i året.